lode lambert | logo en web designer

Ontdek de outdoor wereld en beleef samen avonturen!

Langdurige wandel- en fietstochten, trektochten in de bergen, meerdaagse kanotochten, kajakken, het ontdekken van nieuwe paden – dit zijn allemaal activiteiten die ik koester, zowel in eigen land als op verre bestemmingen. Ze helpen me te ontspannen, te reflecteren over ontwerpen en nieuwe ervaringen op te doen.

Vijf jaar geleden kreeg ik de kans om voor Oenanthe een nieuwe website te ontwerpen en te ontwikkelen. Dit bedrijf biedt avontuurlijke activiteiten aan voor zowel kinderen als volwassenen. Bij hen heb ik de inspiratie opgedaan voor deze casestudy van Luontoa natuursport.

Stel je voor dat ik volledige vrijheid had – hoewel dat gelukkig nooit helemaal het geval is. Hoe zou ik het aanpakken? Hoe zou ik een logo en een volledige identiteit ontwerpen die zowel kinderen als volwassenen aanspreekt? Misschien met grafische elementen, coole foto’s, illustraties die verschillende locaties laten zien, en nog veel meer.

Dit is het resultaat, en het is verre van perfect. Het is een idee, een experiment, een onderzoek vanuit verschillende invalshoeken. Het is een gevoel, een verlangen om eropuit te trekken, buiten te spelen, op reis te gaan, te kamperen, en te dromen van de zomer.

uitdagingen

aantrekkelijkheid voor volwassenen als voor kinderen

Een beeldtaal dat zowel voor volwassen als kinderen opwindend en uitnodigend aanvoelt.

diverse activiteiten

Representeert een brede scala aan sporten en activiteiten die door het bedrijf worden aangeboden, van wandelen en kamperen tot kajakken en een hoogtouwen parcour. Voor kinderen en volwassen van alle leeftijden en niveaus.

merkherkenning opbouwen

Een uniek en gedenkwaardig logo en merkidentiteit creëren die opvalt in de competitieve buitensport markt.

Een logo en merkidentiteit die zowel volwassenen als kinderen naadloos aanspreekt.

Het ontwerp maakt gebruik van gedurfde kleuren en dynamische beelden die de spanning van avontuur vastleggen, terwijl een vriendelijke en gastvrije esthetiek behouden blijft.

home pagina website ontwerp

veelzijdigheid tussen activiteiten

De merk identiteit past zich aan verschillende sporten en activiteiten aan. Deze door middel van aanpasbare beelden en berichten, waarmee het gevarieerde aanbod van het bedrijf wordt gedemonstreerd.

Luentoa, een uniek en gedenkwaardig merk.

Het logo en de grafische elementen onderscheiden het bedrijf van de concurrentie. Waardoor er een duidelijke visuele identiteit op de markt wordt gecreëerd.

kleuren en illustraties

Het frivole, frisse kleurenpalet met sterke kleuren kan de menselijkheid van het project versterken door een gevoel van verbondenheid, emotie en levendigheid over te brengen.
De geïllustreerde locaties voegen een speels en menselijk element toe aan de brand identiteit van Luontoa natuursport. Door specifieke locaties te illustreren, kan een gevoel van herkenning worden opgeroepen bij het publiek, waardoor ze zich meer betrokken voelen bij een activiteit, trektocht of kamp.

badges ontwerp Luontoa natuursport
responsive webdesign
t-shirt ontwerp met logo mark Luontoa natuursport
t-shirt ontwerp Luontoa natuursport
ontwerp website
poster ontwerp Luontoa natuursport
pin design met logo Luontoa natuursport
website ontwerp Luontoa natuursport
ontwerp banner voor Luontoa natuursport
webdesign Luontoa natuursport
totebag ontwerp voor Luontoa natuursport
poster design bergen
poster design zon
poster design water

volgende